• Duurzaam winnen.

Duurzaam winnen met Heracles Almelo

Heracles Almelo wil na 110 jaar een nieuw hoofdstuk schrijven in zijn geschiedenis. De club wil een nieuw stadion bouwen met meer capaciteit voor de groeiende schare supporters, sponsors en zakenpartners. Een nieuw onderkomen biedt veel meer mogelijkheden om inkomsten te genereren en sportieve ambities waar te maken.

Het afgelopen decennium is daar stapsgewijs naartoe gewerkt op basis van een visie op duurzame groei en sporttechnische innovaties. Omwille van een sluitende exploitatie in komende decennia is nodig dat er in en rondom het stadion commerciële ruimtes worden gecreëerd. De club heeft samen met partners een plan opgesteld dat een aanpassing van het bestemmingsplan impliceert. Een verzoek daartoe hebben is bij het gemeentebestuur ingediend. In een poging om de gemeenteraad te overtuigen van de noodzaak voor een nieuw stadion en bezwaren weg te nemen is ons gevraagd een boek op te maken waarin de visie, perspectief en kansen van het nieuwe stadion van Heracles Almelo voor de regio, de stad, de sportboulevard en de club worden belicht. Naast het boek is er ook een USB-card uitgegeven, waarop animaties staan die het innovatieve karakter van het nieuwe stadion verduidelijken.

COLOFON
Redactie: Albert Vondeling Communicatie, Almelo
Fotografie: René Hummel, Harry Broeze, Marinus Blaak, Frans Dekker, Norbert Hekkink
Ontwerp en opmaak: GraphID, Nijverdal

  • Demo Image
  • Demo Image
  • Demo Image
  • Demo Image